10 Haziran 2010 Perşembe

İstanbul Köprüsü Asma

Az önce eve gelirken TRT 4'ü dinliyordum. Çalacakları nihavend şarkının bestecisi Sabri Akçagöl ile telefon bağlantısı kurdular. Sabri Bey, şarkının hikayesini anlattı.

1973'de Boğaz Köprüsü inşası sırasında yazmış şarkıyı. "O sırada kamuoyu ikiye bölünmüştü" diyor. "Köprüyü isteyenler ve 'zenginlerin arabaları geçsin diye köprü yapmanın ne alemi var' diyenler". Kendisi, İzmir'de yaşamasına rağmen İstanbul'daki köprünün inşası ile ilgili haberleri yakından takip eden köprü taraftarı bir vatandaş imiş. Arkadaşı Mukadder Bey'e İstanbul köprüsü ile ilgili bir şarkı yapmak istediğini söylemiş, söz yazmasını istemiş. Mukadder Özakman, aşağıdaki sözleri yazmış. Yaptıkları şarkı TRT yetkilileri tarafından da ilginç bulunmuş; kurumun repertuarına girmiş.

İstanbul köprüsü asma
Şimdi kızlar giymez basma
Allahımdan dileğim var
Ölüm yaz, ayrılık yazma

Boğazlar güzeli
Gözlerini süzeli
Yaktı beni kül etti
Beylerbeyi güzelim

İstanbul köprüsü halat
Mevlam beni yare bağlat
Gül yüzünü göreyim

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile ilgili bir şarkı da yapmış Sabri Bey ama son yıllarda sağlık sorunları ile uğraştığından TRT'ye gönderme fırsatı olmamış. Bakalım bir gün o şarkı da radyolarda yayınlanır ve ben bir kanalda tesadüf eder miyim..

2 yorum:

  1. İstanbul köprüleri taştan
    Siz çıkardınız beni baştan
    Birinci, ikinci neyse de
    Üçüncü nerden çıktı sayın başbakan?

    Ben de olası üçüncü köprü için güfte yaptım Başak, buna muhayyer kürdi makamı çok güzel gider diye tahmin ediyorum, ama besteci bulmak lazım :)

    YanıtlaSil
  2. Güfte çok başarılı YEC! kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil