2 Ağustos 2010 Pazartesi

Uğurlama

Ben altı üstü günübürlik Üsküdar gezimizi ballandıra ballandıra yazadurayım, yazıldığından çok daha hızlı geçiyor günler.. Üsküdar'ı anlatana kadar iki defa daha İstanbul'a bile gittim hatta bir düğün için tekrar gitmeye hazırlanıyorum şimdi... Geçtiğimiz günlerde gezmenin, işlerin, düğün derneklerin arasına bir de cenaze girdi. Ayten Teyze'yi kaybettik. Onu bu sayfalara tesadüfen gelmiş okuyanlar da tanıyor, eminim. Sanatın her dalıyla ilgiliydi, pek çok güzel şiirin, şarkı sözünün sahibiydi; en unutulmazı, Ali Şenozan'ın bestlediği aşağıdaki sözleri. Bir kere de buradan uğurlamak istedim Ayten Teyze'yi.

Hasreti yıllara sor
Irağı yollara sor
Beni ellere sorma
O mahsun kullara sor

Kınalı ellere sor
İncecik bellere sor
Dalında boynu bükük
Sararan güllere sor

O yanık türküne sor
Şu geçen ömrüne sor
Elde arama beni
A canım gönlüne sor.

2 yorum: